Dzisiaj minął dokładnie rok od momentu, gdy zdecydowałem się na zakup wyjątkowego katalogu z wystawy poświęconej Sandmanowi „Grains of Sand. 25 Years of The Sandman” (wystawa miała miejsce w Cartoon Art Museum (FB, wikipedia) w San Francisco, 5 X 2013 – 16 III 2014). Katalog rodził się w bólach, terminy były nieustannie przesuwane i sam się już zastanawiałem, czy kiedykolwiek go zobaczę. A jednak. 16 lutego 2014 dokonałem wpłaty i dziś – 16 lutego 2015 – trzymam go w ręce. I powiem wprost: to najlepsze opracowanie książkowe jakie dotychczas widziałem, a które dotyczy kolekcjonowania oryginalnych prac komiksowych, a ilustracyjnie najlepszy przykład na to, jak może (powinna?) wyglądać sensownie poprowadzona kolekcja.
Na 144. stronach zaprezentowano prace z prywatnych kolekcji miłośników sztuki komiksu (głównie z kolekcji Sauntera Lee), które zawisły w przestrzeniach Cartoon Art Museum. To świetny przykład na to, jaką wartość może mieć współpraca muzeów/galerii z kolekcjonerami i marszandami obracającymi na co dzień oryginalnymi pracami.
Dobór prac – szeroki i znakomity; w warstwie ilustracyjnej uwypuklający różnorodność, bogactwo stylistyczne podejść do tematu. Znalazły się tu przedruki oryginalnych plansz komiksowych takich twórców jak: Sam Keith, MIke Dringenberg, Malcolm Jones III, Dave McKean, Michael Zulli, Chris Bachalo, Kelley Jones, Colleen Doran, Matt Wagner, Stan Woch, Shawn McManus, Bryan Talbot, Jill Thompson, Vince Locke, Duncan Eagleson, John Watkiss, Kent Williams, P. Craig Russell, Marc Hempel, Michael Allred, Shea Anton Pensa, Gary Amaro, Jon J. Muth, Charles Vess, Yoshitaka Amano, Jeffery Catherine Jones, Jon J. Muth, Milo Manara, Miguelanso Prado, Barron Storey i J.H. Williams III (prace do wglądu na zdjęciach poniżej). Jednym słowem jest soczyście!
Zakupiona wersja katalogu pochodziła z linii ściśle limitowanej, w ramach której w środku znalazły się także ekslibrisy podpisane przez m.in.: Neila Gaimana, Dave’a McKeana czy J.H. Williamsa III.
Prace do Sandmana dość rzadko pojawiają się do kupienia na rynku, a ich aktualne ceny często oscylują w okolicach 7 500$-8 000$ (za prace Mike’a Dringenberga oraz duetu Kelley Jones (ołówek) i George Pratt (tusz)), czy 4 500$ (Bryan Talbot (ołówek), Stan Woch(tusz)). [Podane ceny dotyczą aktualnie dostępnych w sprzedaży zwykłych stron wewnętrznych].
Cześć z zamieszczonych w publikacji prac prezentujemy na zdjęciach poniżej.
Tydzień temu otrzymaliśmy z domu aukcyjnego Artcurial rozpiskę z aukcjami na kolejne 6 m-cy. Swoje miejsce znalazła rzecz jasna aukcja na rynku azjatyckim i jej kulisy mówią bardzo dużo o aktualnych tendencjach na rynku sztuki jako takiej. *** Po pierwsze, wg najnowszego raportu artprice.com analizujących sytuację na rynku sztuki, rynek chiński pod względem wielkości transakcji …
Maj w naszej działalności obfituje w niespotykaną do tej pory liczbę wydarzeń. Stowarzyszenie Antykwariuszy i Marszandów Polskich Z dniem 13 maja artkomiks.pl zostało członkiem Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich, które na walnym zebraniu tego dnia zostało przemianowane na Stowarzyszenie Antykwariuszy i Marszandów Polskich. To spore wyróżnienie dla nas, potwierdzające naszą profesjonalną działalność w obszarze promocji i …
„Flora” to robocza nazwa jednej z dwóch aktualnie rozwijanych kolekcji przy okazji działalności związanej z artkomiks.pl. To prace dotykające tematyki florystycznych bohaterów z DC oraz ich florystycznych przejawów. Skupiona głównie wokół takich postaci jak: Poison Ivy i Swamp Thing, mniej znanych – Black Orchid, Floronic Man – czy niszowych jak chociażby Ferak. Na zdjęciu wybrane …
Zgodnie niejako z tradycją (patrz podsumowanie roku 2015), wraz z nadejściem nowego roku, na naszym blogu podsumowanie rynku sztuki komiksu z perspektywy naszej galerii. Tekst wyszedł dość obszerny, zatem bez zbędnych słów: zapraszam! A jak Aukcje Historycznie 2016 to był wybitnie dobry rok na rynku aukcyjnym. Bardzo szeroką ofertę zapewniły zarówno domy o ugruntowanej …
Sandman Exhibition Catalog: Grains of Sand. 25 Years of The Sandman
Dzisiaj minął dokładnie rok od momentu, gdy zdecydowałem się na zakup wyjątkowego katalogu z wystawy poświęconej Sandmanowi „Grains of Sand. 25 Years of The Sandman” (wystawa miała miejsce w Cartoon Art Museum (FB, wikipedia) w San Francisco, 5 X 2013 – 16 III 2014). Katalog rodził się w bólach, terminy były nieustannie przesuwane i sam się już zastanawiałem, czy kiedykolwiek go zobaczę. A jednak. 16 lutego 2014 dokonałem wpłaty i dziś – 16 lutego 2015 – trzymam go w ręce. I powiem wprost: to najlepsze opracowanie książkowe jakie dotychczas widziałem, a które dotyczy kolekcjonowania oryginalnych prac komiksowych, a ilustracyjnie najlepszy przykład na to, jak może (powinna?) wyglądać sensownie poprowadzona kolekcja.
Na 144. stronach zaprezentowano prace z prywatnych kolekcji miłośników sztuki komiksu (głównie z kolekcji Sauntera Lee), które zawisły w przestrzeniach Cartoon Art Museum. To świetny przykład na to, jaką wartość może mieć współpraca muzeów/galerii z kolekcjonerami i marszandami obracającymi na co dzień oryginalnymi pracami.
Dobór prac – szeroki i znakomity; w warstwie ilustracyjnej uwypuklający różnorodność, bogactwo stylistyczne podejść do tematu. Znalazły się tu przedruki oryginalnych plansz komiksowych takich twórców jak: Sam Keith, MIke Dringenberg, Malcolm Jones III, Dave McKean, Michael Zulli, Chris Bachalo, Kelley Jones, Colleen Doran, Matt Wagner, Stan Woch, Shawn McManus, Bryan Talbot, Jill Thompson, Vince Locke, Duncan Eagleson, John Watkiss, Kent Williams, P. Craig Russell, Marc Hempel, Michael Allred, Shea Anton Pensa, Gary Amaro, Jon J. Muth, Charles Vess, Yoshitaka Amano, Jeffery Catherine Jones, Jon J. Muth, Milo Manara, Miguelanso Prado, Barron Storey i J.H. Williams III (prace do wglądu na zdjęciach poniżej). Jednym słowem jest soczyście!
Zakupiona wersja katalogu pochodziła z linii ściśle limitowanej, w ramach której w środku znalazły się także ekslibrisy podpisane przez m.in.: Neila Gaimana, Dave’a McKeana czy J.H. Williamsa III.
Prace do Sandmana dość rzadko pojawiają się do kupienia na rynku, a ich aktualne ceny często oscylują w okolicach 7 500$-8 000$ (za prace Mike’a Dringenberga oraz duetu Kelley Jones (ołówek) i George Pratt (tusz)), czy 4 500$ (Bryan Talbot (ołówek), Stan Woch(tusz)). [Podane ceny dotyczą aktualnie dostępnych w sprzedaży zwykłych stron wewnętrznych].
Cześć z zamieszczonych w publikacji prac prezentujemy na zdjęciach poniżej.
PS: Relacja z wystawy.
Powiązane Wpisy
Trendy na globalnym rynku sztuki… nie tylko komiksu
Tydzień temu otrzymaliśmy z domu aukcyjnego Artcurial rozpiskę z aukcjami na kolejne 6 m-cy. Swoje miejsce znalazła rzecz jasna aukcja na rynku azjatyckim i jej kulisy mówią bardzo dużo o aktualnych tendencjach na rynku sztuki jako takiej. *** Po pierwsze, wg najnowszego raportu artprice.com analizujących sytuację na rynku sztuki, rynek chiński pod względem wielkości transakcji …
Maj w artkomiks.pl
Maj w naszej działalności obfituje w niespotykaną do tej pory liczbę wydarzeń. Stowarzyszenie Antykwariuszy i Marszandów Polskich Z dniem 13 maja artkomiks.pl zostało członkiem Stowarzyszenia Antykwariuszy Polskich, które na walnym zebraniu tego dnia zostało przemianowane na Stowarzyszenie Antykwariuszy i Marszandów Polskich. To spore wyróżnienie dla nas, potwierdzające naszą profesjonalną działalność w obszarze promocji i …
Kolekcja sztuki „Flora”
„Flora” to robocza nazwa jednej z dwóch aktualnie rozwijanych kolekcji przy okazji działalności związanej z artkomiks.pl. To prace dotykające tematyki florystycznych bohaterów z DC oraz ich florystycznych przejawów. Skupiona głównie wokół takich postaci jak: Poison Ivy i Swamp Thing, mniej znanych – Black Orchid, Floronic Man – czy niszowych jak chociażby Ferak. Na zdjęciu wybrane …
Sztuka komiksu: Podsumowanie 2016 roku
Zgodnie niejako z tradycją (patrz podsumowanie roku 2015), wraz z nadejściem nowego roku, na naszym blogu podsumowanie rynku sztuki komiksu z perspektywy naszej galerii. Tekst wyszedł dość obszerny, zatem bez zbędnych słów: zapraszam! A jak Aukcje Historycznie 2016 to był wybitnie dobry rok na rynku aukcyjnym. Bardzo szeroką ofertę zapewniły zarówno domy o ugruntowanej …