Dzisiaj minął dokładnie rok od momentu, gdy zdecydowałem się na zakup wyjątkowego katalogu z wystawy poświęconej Sandmanowi „Grains of Sand. 25 Years of The Sandman” (wystawa miała miejsce w Cartoon Art Museum (FB, wikipedia) w San Francisco, 5 X 2013 – 16 III 2014). Katalog rodził się w bólach, terminy były nieustannie przesuwane i sam się już zastanawiałem, czy kiedykolwiek go zobaczę. A jednak. 16 lutego 2014 dokonałem wpłaty i dziś – 16 lutego 2015 – trzymam go w ręce. I powiem wprost: to najlepsze opracowanie książkowe jakie dotychczas widziałem, a które dotyczy kolekcjonowania oryginalnych prac komiksowych, a ilustracyjnie najlepszy przykład na to, jak może (powinna?) wyglądać sensownie poprowadzona kolekcja.
Na 144. stronach zaprezentowano prace z prywatnych kolekcji miłośników sztuki komiksu (głównie z kolekcji Sauntera Lee), które zawisły w przestrzeniach Cartoon Art Museum. To świetny przykład na to, jaką wartość może mieć współpraca muzeów/galerii z kolekcjonerami i marszandami obracającymi na co dzień oryginalnymi pracami.
Dobór prac – szeroki i znakomity; w warstwie ilustracyjnej uwypuklający różnorodność, bogactwo stylistyczne podejść do tematu. Znalazły się tu przedruki oryginalnych plansz komiksowych takich twórców jak: Sam Keith, MIke Dringenberg, Malcolm Jones III, Dave McKean, Michael Zulli, Chris Bachalo, Kelley Jones, Colleen Doran, Matt Wagner, Stan Woch, Shawn McManus, Bryan Talbot, Jill Thompson, Vince Locke, Duncan Eagleson, John Watkiss, Kent Williams, P. Craig Russell, Marc Hempel, Michael Allred, Shea Anton Pensa, Gary Amaro, Jon J. Muth, Charles Vess, Yoshitaka Amano, Jeffery Catherine Jones, Jon J. Muth, Milo Manara, Miguelanso Prado, Barron Storey i J.H. Williams III (prace do wglądu na zdjęciach poniżej). Jednym słowem jest soczyście!
Zakupiona wersja katalogu pochodziła z linii ściśle limitowanej, w ramach której w środku znalazły się także ekslibrisy podpisane przez m.in.: Neila Gaimana, Dave’a McKeana czy J.H. Williamsa III.
Prace do Sandmana dość rzadko pojawiają się do kupienia na rynku, a ich aktualne ceny często oscylują w okolicach 7 500$-8 000$ (za prace Mike’a Dringenberga oraz duetu Kelley Jones (ołówek) i George Pratt (tusz)), czy 4 500$ (Bryan Talbot (ołówek), Stan Woch(tusz)). [Podane ceny dotyczą aktualnie dostępnych w sprzedaży zwykłych stron wewnętrznych].
Cześć z zamieszczonych w publikacji prac prezentujemy na zdjęciach poniżej.
„True Paranormal Detective” to inspiracja na tematyczną kolekcję sztuki komiksu. Trochę w nawiązaniu do naszego wcześniejszego wpisu „Kolekcje sztuki komiksowej ArtKomiks.pl„, napisanego przed czasami bloga. „True Paranormal Detective” to oczywiste nawiązanie do kina, a konkretnie dwóch filmów. Po pierwsze do „True Detective” (amerykański kryminalny serial telewizyjny emitowany przez HBO od stycznia 2014 roku), absolutnego majstersztyku w …
Właśnie ukazał się niedościgniony raport „The Art Market” edycja 2019 przygotowany przez Art Basel i UBS, który uchodzi za jeden z najbardziej miarodajnych i opiniotwórczych dla całego art-worldu. Edycja z tego roku liczy sobie ponad 400 stron (!) – dla porównania zeszłoroczna liczyła sobie 175. Co w środku? Analiza finansowa całego rynku za rok 2018; analizy …
Paski komiksowe (ang. strips) to osobna kategoria oryginalnych prac komiksowych. Z perspektywy kolekcjonerskiej cenione przez znawców historii komiksu (w tym komiksu prasowego) i intelektualistów oraz krytyków sztuki klasycznej. Gdy spojrzeć na zasoby głównych muzeów ze zbiorami oryginałów komiksowych, rychło okazuje się, że te wydawałoby niepozorne rysunki w kształcie pasków bardzo często stanowią podstawę publicznych i prywatnych zbiorów …
Wzorem lat poprzednich poniżej nasze podsumowanie roku odchodzącego roku na światowym rynku sztuki komiksu z perspektywy naszej galerii. Wpisy z poprzednich lat to: Sztuka komiksu: Podsumowanie 2016 roku oraz Sztuka komiksu: Podsumowanie 2015 roku. Tymczasem zapraszam do lektury najświeższego podsumowania. A jak Aukcje Jeśli miałbym podsumować AD2017 na rynku aukcyjnym sztuki komiksu, to jednoznacznie bym …
Sandman Exhibition Catalog: Grains of Sand. 25 Years of The Sandman
Dzisiaj minął dokładnie rok od momentu, gdy zdecydowałem się na zakup wyjątkowego katalogu z wystawy poświęconej Sandmanowi „Grains of Sand. 25 Years of The Sandman” (wystawa miała miejsce w Cartoon Art Museum (FB, wikipedia) w San Francisco, 5 X 2013 – 16 III 2014). Katalog rodził się w bólach, terminy były nieustannie przesuwane i sam się już zastanawiałem, czy kiedykolwiek go zobaczę. A jednak. 16 lutego 2014 dokonałem wpłaty i dziś – 16 lutego 2015 – trzymam go w ręce. I powiem wprost: to najlepsze opracowanie książkowe jakie dotychczas widziałem, a które dotyczy kolekcjonowania oryginalnych prac komiksowych, a ilustracyjnie najlepszy przykład na to, jak może (powinna?) wyglądać sensownie poprowadzona kolekcja.
Na 144. stronach zaprezentowano prace z prywatnych kolekcji miłośników sztuki komiksu (głównie z kolekcji Sauntera Lee), które zawisły w przestrzeniach Cartoon Art Museum. To świetny przykład na to, jaką wartość może mieć współpraca muzeów/galerii z kolekcjonerami i marszandami obracającymi na co dzień oryginalnymi pracami.
Dobór prac – szeroki i znakomity; w warstwie ilustracyjnej uwypuklający różnorodność, bogactwo stylistyczne podejść do tematu. Znalazły się tu przedruki oryginalnych plansz komiksowych takich twórców jak: Sam Keith, MIke Dringenberg, Malcolm Jones III, Dave McKean, Michael Zulli, Chris Bachalo, Kelley Jones, Colleen Doran, Matt Wagner, Stan Woch, Shawn McManus, Bryan Talbot, Jill Thompson, Vince Locke, Duncan Eagleson, John Watkiss, Kent Williams, P. Craig Russell, Marc Hempel, Michael Allred, Shea Anton Pensa, Gary Amaro, Jon J. Muth, Charles Vess, Yoshitaka Amano, Jeffery Catherine Jones, Jon J. Muth, Milo Manara, Miguelanso Prado, Barron Storey i J.H. Williams III (prace do wglądu na zdjęciach poniżej). Jednym słowem jest soczyście!
Zakupiona wersja katalogu pochodziła z linii ściśle limitowanej, w ramach której w środku znalazły się także ekslibrisy podpisane przez m.in.: Neila Gaimana, Dave’a McKeana czy J.H. Williamsa III.
Prace do Sandmana dość rzadko pojawiają się do kupienia na rynku, a ich aktualne ceny często oscylują w okolicach 7 500$-8 000$ (za prace Mike’a Dringenberga oraz duetu Kelley Jones (ołówek) i George Pratt (tusz)), czy 4 500$ (Bryan Talbot (ołówek), Stan Woch(tusz)). [Podane ceny dotyczą aktualnie dostępnych w sprzedaży zwykłych stron wewnętrznych].
Cześć z zamieszczonych w publikacji prac prezentujemy na zdjęciach poniżej.
PS: Relacja z wystawy.
Powiązane Wpisy
Kolekcja sztuki komiksu „True Paranormal Detective”
„True Paranormal Detective” to inspiracja na tematyczną kolekcję sztuki komiksu. Trochę w nawiązaniu do naszego wcześniejszego wpisu „Kolekcje sztuki komiksowej ArtKomiks.pl„, napisanego przed czasami bloga. „True Paranormal Detective” to oczywiste nawiązanie do kina, a konkretnie dwóch filmów. Po pierwsze do „True Detective” (amerykański kryminalny serial telewizyjny emitowany przez HBO od stycznia 2014 roku), absolutnego majstersztyku w …
Światowy rynek sztuki: raport 2018/2019 – z perspektywy galerii (omówienie trendów)
Właśnie ukazał się niedościgniony raport „The Art Market” edycja 2019 przygotowany przez Art Basel i UBS, który uchodzi za jeden z najbardziej miarodajnych i opiniotwórczych dla całego art-worldu. Edycja z tego roku liczy sobie ponad 400 stron (!) – dla porównania zeszłoroczna liczyła sobie 175. Co w środku? Analiza finansowa całego rynku za rok 2018; analizy …
Original Comic Strip Art, czyli paski komiksowe
Paski komiksowe (ang. strips) to osobna kategoria oryginalnych prac komiksowych. Z perspektywy kolekcjonerskiej cenione przez znawców historii komiksu (w tym komiksu prasowego) i intelektualistów oraz krytyków sztuki klasycznej. Gdy spojrzeć na zasoby głównych muzeów ze zbiorami oryginałów komiksowych, rychło okazuje się, że te wydawałoby niepozorne rysunki w kształcie pasków bardzo często stanowią podstawę publicznych i prywatnych zbiorów …
Sztuka komiksu: Podsumowanie 2017 roku
Wzorem lat poprzednich poniżej nasze podsumowanie roku odchodzącego roku na światowym rynku sztuki komiksu z perspektywy naszej galerii. Wpisy z poprzednich lat to: Sztuka komiksu: Podsumowanie 2016 roku oraz Sztuka komiksu: Podsumowanie 2015 roku. Tymczasem zapraszam do lektury najświeższego podsumowania. A jak Aukcje Jeśli miałbym podsumować AD2017 na rynku aukcyjnym sztuki komiksu, to jednoznacznie bym …