Na rynku od 2012 roku. Jesteśmy członkiem Stowarzyszenia Antykwariuszy i Marszandów Polskich.
  • Czego uczą nas chińscy kolekcjonerzy sztuki

    Jeśli coś występuje rzadko, można mówić o przypadku. Ale jeśli coś cyklicznie się powtarza, podpada pod realizację planu. Od około pięciu lat w opiniotwórczych mediach zagranicznych poświęconych sztuce jest nasilony nacisk na tzw. „młode pokolenie nowych chińskich kolekcjonerów”. Zobaczmy: 2018 r.: artykuł w Asia Tatler pt. „50 Biggest Art Collectors In Asia„, a w nim: …

    More
  • Ku erudycji wizualnej

    Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie, że w świetle faktu, iż obecne czasy pod względem komunikacji i kultury bazują głównie na mediach wizualnych, gdzie mówi się, że jest to czas kultury obrazkowej, to aż dziw, że nikt nie poświęciłem temu należytej uwagi by stwierdzić, że pod względem edukacji wciąż tkwimy w epoce literackiej. Te …

    More
  • Bootlegs World: Pseudonimy

    Bootleg World to w zamierzeniu seria tekstów, które będą się ukazywały na naszym blogu poświęcona omówieniu tej kategorii obiektów artystycznych. Pierwszy tekst poświęcamy sprawie zasadniczej czyli pseudonimom. Światowa scena twórców bootlegów jest w dużym stopniu odzwierciedleniem tego, co działo się w hip hopie w latach 80-90 XX wieku. Nic dziwnego, że jej rozwój ściśle związany …

    More
  • ArtKomiks: Podsumowanie 2019 roku

    Ostatni rok – a właściwie jakby nie patrzeć to półtora roku – z perspektywy naszej galerii był definiowany przez zmiany. Te dotknęły w zasadzie prawie wszystkie obszary, które są dla na ważne.   Z jak Zmiany … Zmieniła się struktura własnościowa w spółce i to w dużej mierze było motorem napędzającym kolejne zmiany (dzięki Janusz!), …

    More
  • The Witcher: światowy sukces marki

    Przez ostatnie kilka dni zamiast oglądać serial „The Witcher” od Netflixa to siedzę i czytam artykuły oraz oglądam wideo z wszystkimi materiałami, które powstały wokół tego widowiska. Zawsze uważałem, że analiza otoczenia oraz statystyki mówią dużo więcej niż komentarze z otoczenia, w którym poruszasz się na co dzień. To, co mnie interesowało to perspektywa międzynarodowa, …

    More
  • Oświadczenie w sprawie blaudruku do komiksu „Spotkanie” Bogusława Polcha

    Oświadczenie W związku z publikacją przez osobę anonimową, ukrywającą się za stroną fanowską w serwisie Facebook.com o nazwie „Galeria Mistrzów Polskiego Komiksu”, postu o treści godzącej w dobre imię galerii artkomiks.pl, wydajemy niniejsze oświadczenie. Galeria dokłada wszelkich możliwych starań, by oferowane przez nią prace były wolne od wszelkich wad prawnych. I tak: Po pierwsze, plansza …

    More
  • Rzecz o kolorach w komiksie

    Już dawno chciałem napisać tekst o kolorach, bo to ciekawy temat. I w końcu – dzięki niżej zaprezentowanej wyjątkowej pod względem techniki stworzenia pracy do „Pszczółki Mai” nadarza się niezwykła okazja. Tym bardziej, że ta praca poszerzyła moją wiedzę z zakresu technik stosowanych przy rysowaniu komiksów na potrzeby druku. Jak wiadomo powszechnie, lata temu do wytwarzania …

    More
  • Humor jako kategoria sztuki najnowszej

    Od kilku lat utwierdzam się tylko w przekonaniu, że kategorią nadrzędną aktualnej sztuki jest… poczucie humoru. Wystarczy spojrzeć na dzieła od takich klasyków aktualnie tworzących jak chociażby: Jeff Koons, Takashi Murakami, Banksy i wielu innych. Rozmawiałem o tym wątku ostatnio z Dovem, właścicielem DKE, organizacji zrzeszającej artystów tworzących bootlegi w USA i Dov zwrócił mi …

    More
  • Światowy rynek sztuki: raport 2018/2019 – z perspektywy galerii (omówienie trendów)

    Właśnie ukazał się niedościgniony raport „The Art Market” edycja 2019 przygotowany przez Art Basel i UBS, który uchodzi za jeden z najbardziej miarodajnych i opiniotwórczych dla całego art-worldu. Edycja z tego roku liczy sobie ponad 400 stron (!) – dla porównania zeszłoroczna liczyła sobie 175. Co w środku? Analiza finansowa całego rynku za rok 2018; analizy …

    More
Aktualizacja…
  • Brak produktów w koszyku.
wróć na początek